2014-03-18

Top Ten Tuesday # 4

Mitt semestersällskap spelar Minecraft. Det är tvåhundra grader varmt ute. Så... jag kan lika gärna köra på med en bloggutmaning till. Det blir Top Ten Tuesday från The Broke and the Bookish och det som efterfrågas är tio böcker som ligger på läslistan för våren. Här kommer mina utan särskild inbördes ordning:



  1. Kristian Lundberg - Det här är inte mitt land (är nästa på semesterläslistan).
  2. Suzanne Collins - Gregor: De hemliga tecknen (barnbokserien jag på nåt sätt började följa).
  3. Yoko Tawada - Det nakna ögat (efter tips på och dagarna går...).
  4. Adellah Taïa - Kungens dag (så fort jag kommer hem från semestern).
  5. Athena Farrokhzad - Vitsvit (för att jag aldrig läser poesi, men vill göra ett nytt försök).
  6. Richard Ford - Kanada (för att jag läst de första meningarna).
  7. Sara Beischer - Det finns råttor överallt utom på Antarktis (författarbesök på bibblan i april).
  8. Stephen King - Doktor Sömn (inte läst nåt av King på evigheter, men en fortsättning på The Shining kan man inte undgå att bli nyfiken på).
  9. Edward Morgan Forster - Maurice (har aldrig läst och nyutgåvan lockar).
  10. Daniel Pennac - Dagbok om min kropp (skojigt upplägg).

Åkej, det här är egentligen alldeles ypperligt för mig. På sistone har jag haft så mycket nytt att förhålla mig till på jobbet att läsandet kommit alldeles på skam. Nu när jag har en lista är det ju bara att börja beta av den! Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar