2014-03-18

Tematrio # 6

Lyrans tematrio den här veckan handlar om snyggingar. Det vi pratar om är alltså snygga omslag (och inte som jag först trodde Harlequin-Fabio som min bibliotekariementor Elin har en underhållande hang-up på, haha). Det finns sjukt mycket snygga böcker därute så det är svårt att välja bara tre, dessutom är ju chansen rätt stor att man missar nån, men jag gör ett försök.  

Den nya Isabel av Katherine Mansfield. Den här har jag skrivit om tidigare i i bloggen och en av anledningarna till att jag plockade åt mig den i hyllan på bibblan var såklart det snygga omslaget. Det är den första novellen i Collings vintage-utgåvor och den gjorde att jag fick upp ögonen för Mansfield som jag inte läst tidigare. En hemskt snygg silhuett av en magnifik partykvinna från 20-talet. Lurvs it.


Check it --> Köp på Adlibris. Låna på bibblan.



Den här helt vackra upplagan av klassiska Wuthering heights av Emily Brontë. Har ingen aning om vem som gjort omslaget, men det vore ju en fröjd att sitta på spårvagnen och motta avundsjuka blickar när man läser den här. "Heathcliff! It's me, Kathy! And my wonderfully weird look!"

Check it --> Köp på Bokus. Låna på bibblan.


Tar också med fina barnboken Undret av R.J. Palacio som jag tidigare skrivit om här. En bild som beskriver bokens tema: en berättelse om en pojke som är allt annat än snygg illustreras med ett jättesnyggt omslag. 





Check it --> Köp på Adlibris. Låna på bibblan.





7 kommentarer:

  1. Den nya Isabel och Wuthering Heights var ju helt otroligt fina! Trodde också det var mer i stil med "hunkar" först, kanske är liiite besviken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur? (Måste bara klargöra att Fabio INTE faller i min hunk-kategori dock!) ;-)

      Radera
  2. Vilken cool upplaga av Wuthering Heights!

    SvaraRadera
  3. Verkligen snygga omslag! Tvåan är ju helt enormt snygg!

    SvaraRadera
  4. Den där utgåvan av Wuthering Heights är så sjukt snygg. Har pillat på den själv.

    SvaraRadera