2014-03-15

Såpass pepp på "Kungens dag"

En fördel med att börja blogga igen är ju helt klart att kvallan på omvärldsbevakningen omedelbart skjuter i höjden. På och dagarna går... fick jag igår upp ögonen för att det kommit en ny bok av Abdellah Taïa på svenska - Kungens dag. Den är inte inköpt till Göteborgsbiblioteken än, så slog till på Adlibris. Jag försöker ju låna det mesta jag läser nuförtiden, men hittills har jag tyckt mycket om allt jag läst av Taïa och Grate förlag gör mig sällan besviken, så känns som nåt jag vill ha i bokhyllan. Anywho - nu kommer det finnas nåt fint som väntar i brevlådan när jag kommer hem från semestern.

Håkan Lindquists blogg kan man läsa om arbetet med översättningen av boken. För de som befinner sig i Stockholm finns också möjligheten att höra honom samtala med Abdellah Taïa på Söderbokhandeln den 17 mars. Taïa befinner sig i Sverige för att närvara vid den svenska premiären av filmatiseringen av Frälsningsarmén CinemAfrica.




Check it --> Köp Kungens dag på Adlibris. Visningstider för Frälsningsarmén på CinemAfrica.

3 kommentarer:

  1. intressant tips (jag har hemma-hos-reportage idag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fint! :-) Blev sugen på att göra ett själv, måste städa först bara. ;-)

      Radera
    2. Kul, gör det! (fast jag visar ganska lite, vi har många meter böcker... :)

      Radera